lördag 3 augusti 2019

Välkommen Augusti!

Augusti inleds med fina dagar och strandväder. Just nu är det litet likt Medelhavet/Kanarieöarna här på Skrea strand. Palmer på stranden, 
solstolar och serveringar. Inte så illa eller hur?






Oriental x Trumpet Lilies (Orien(t)pets), OT! Kärt barn har många namn säger man men jag är inte helförtjust i dess liljor.  Tycker att de är för stora och maffiga. De passar inte in, ser malplacerade ut. Men vem vet, jag kanske ändrar mig med tiden. Liljan heter 'Honeymoon' men jag har inte hittat upphovsmannen ännu. 


Fjärilarnas och min favorit i trädgården just nu heter 'Black Beauty'.Den är skapad av Leslie Woodriff. Den hör också till OT-gruppen men har mycket mindre blommor än de flesta andra i gruppen. Det är tistel- och amiralfjärilarna som har 'sälla' dagar f n.

Trädgårdsfägring

2 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Dina liljor är fina. Black Beauty blir nog också min favorit, men tycker den gula är väldigt fin.
    Ser härligt ut på stranden, skönt med svalka i värmen.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera