söndag 9 maj 2021

Inte en vår utan mina rhododendron.....

 Ja, jag har svårt att tänka mig en vår och försommar utan mina rhododendron. Här är en av mina tidigaste rhododendron: 'Jacksonii'. Som synes är det fler än jag som gillar den. 



Rhododendron är också fina inne i vas.

Och inte en vår utan mina tulpaner....


Det här måste vara 'Ronaldo'. Fotograferad med litet olika inställningar på objektivet. 



Och några av mina krukor har börjat att fyllas med hortensior och  sommarblommor.

 



Och inte en vecka utan ett besök på biblioteket......






2 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Vilka vackra rhododendron, och den purpurfärgade i headern är fantastisk. Tulpanerna har inte slagit ut ännu hos mig, men det blir nog snart. Härlig petunia, jag har bara handlat minipenséer än så länge.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. ..och jag håller med dig. Däremot har jag inte testat rhododendron i vas men har tänkt göra det. Så fina krukor du har skapat. Ronaldo är en väldigt vacker tulpan och den kommer tacksamt tillbaka upplever jag.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera