fredag 14 maj 2021

Tulpanens dag????



Snittblomsodlare i Sverige firar Tulpanens Dag den 15 maj. Man hyllar då alla frilandsodlade tulpaner som ju blommar som mest i mitten på maj. Annars är ju Tulpanens Dag den 15 januari. Jag gillar att kunna plocka in av mina tulpaner, narcisser, pioner, liljor och syrener bl a. Och när jag köper blommar så väljer jag naturligtvis svenskodlat om det är möjligt. 

I år blommar tulpanerna litet senare än vanligt så jag har inte så många som blommar ännu. 

La Belle Epoque


Verona
                                                                                                                                     

Favoritfärgerna gräddvita och svarta, de vita tror jag är Trés Chic, de svarta Queen of the Night.....



Pioner och liljor från blomsteraffären. 

Jag blir så trött på blogger. Ser ni hur liten och söt min header har blivit? Har inte varit inne och ändrat något i html och inte ändrat storleken på mina headers. Helt plötsligt hände det bara att de blev jättesmå. Någon datakunnig som kan säga vad som hänt? PS!  Antagligen har Blogger ändrat i rutan 'Konfigurera rubrik' för den ser annorlunda ut.

6 kommentarer:

  1. Herlige tulipansorter du viser! Nå har de akkurat begynt å springe ut. Tror jammen jeg vil feire tulipanenes dag :) God helg!
    /Irene

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka fina tulpaner. Gillar verkligen blandningen av vita och de där mörkt lila. Snyggt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jeg får ikke til tulipaner. De kommer liksom ikke tilbake året etter. Nydelige blomster som fortjener å bli feiret.

    SvaraRadera
  4. Vackra tulpaner och La Belle Epoque är en sort jag vill ha :) Det är lyxigt att gå ut och plocka sina egna tulpanbuketter nu.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Ingmarie!
    Riktigt snygga tulpaner, de blommar rikligt i år. Verona lägger jag på minnet. Tänkte mig en gul/vit rabatt till nästa år med lite Thalia emellan. Konstigt med din header. Jag har inget bra tips, men skulle ta bort den och sedan ladda upp bilden igen. Värt ett försök.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Ja, der har jeg vært for mange år siden. Skulle gjerne tatt en tur igjen! Jeg har hatt 'Sensual Touch' flere ganger, og den er helt rå! 'Copper Image' er også skjønn. Har den i år. Ha en fin helg!
    /Irene

    SvaraRadera