fredag 6 december 2019

Jag drömmer om en grön jul......

Får jag lov att presentera min nyinköpta gröna cymbidium och  mina gröna snittamaryllis. Och mina vita hycacinter med gröna kanter. Men blir det en 'White Christmas' så inte mig emot.



  Tyvärr ingen ledtråd på etiketten vilken cymbidium det kan vara. Det finns en länk på etiketten men den leder ingenstans. Två stjälkar och tre till på gång och mycket bra pris på Gödatorps Grönt. Och snittamaryllisarna kommer från samma ställe. 




Amaryllisen kan vara 'Magic Green' men de MG jag haft tidigare har haft starkare röda markeringar.


Veckans böcker har jag lånat på biblioteket. Någn som läst dem?


Tädgårdsfägring

5 kommentarer:

  1. Så synd at orkidéer ofte ikke er merket ned navn. Cymbidium er utrolig vakre. Jeg har også kjøpt mange av de, men jeg får de ikke til å blomstre på nytt.
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Oj så läckert färgtema :) Jag är helt enig i valet och blir väldigt sugen på att pröva Cymbidium igen. Man ska aldrig ge upp eller hur?

    Ha en fin andra advent! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Ingmarie!
    Så otroligt vackra, gillar den milda fina färgen. Fyra av mina åtta knölar har slagit ut, det gick väldigt snabbt i år.
    Ha en fin adventshelg!
    Marika

    SvaraRadera