torsdag 23 maj 2019

Syrenernas tid

är en ljuvlig tid eller hur? 


 Och särskilt underbart är det att binda buketter av det trädgården erbjuder ...



Efter besöket på Sofiero i förra veckan tog vi en tur till Råå! Där låg vi ofta med båten om somrarna förr.  Vi seglade mellan danska och svenska hamnar i Öresund under semestrarna. 




Ett besök hos Cedergrens på Råå hann vi också med. De här underbara rhododendron fanns där. Den gula heter 'Goldbukett'. Vad den andra heter`Jag får leta i minnet..... Helen Martin tror jag.

4 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Riktigt fina syrener, upptäckte att min blivit fulla av torra grenar. Vacker bukett och rhododendron.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Så vakker bukett du viser. Peoner og syriner passer så godt i sammen.
    God helg.

    SvaraRadera
  3. Underbar och annorlunda bukett. Fick lära mig hos en rhododendronentusiast för en vecka sedan att det är en fantastisk snittblomma som håller länge. Krosna.... som jag alltid trasslar in mig i namnet på är en syren som jag SKA plantera en dag. Skönheten har hängt med mig sen jag såg ett exemplar i blom hos Zetas på 90-talet :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vackra rådisar! Satt en sån här gulblommig för några år sen. Böt jord, satt den "murrabatten" i vandrande skugga mot "kohagen" under höga tallar - men inte hjälpte det. Den för en mycket tynande tillvaro tyvärr, kalken tar sig in i jorden med tiden naturligtvis.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera