måndag 1 mars 2010

Ny månad mars!

Idag är det första dagen i första vårmånaden MARS! Och vad ser jag genom mitt fönster? Snö som faller. Snö med inslag av regn  och det kommer bara mer och mer. Vad som gäller är att gilla läget, läsa, sticka och photoshopa litet  och drömma sig bort....

Fotocollage från Puerto De Mogan, Gran Canaria! En riktig liten pärla på Kanarieöarna tycker vi, om man har en vecka eller två över och inte vill resa så långt. Jag ville jag vore där just idag. Det är kanske svårt att se detaljer på collaget men fotona är klickbara.

Today is the first day of March! And what do I see through my window? Snow falling. Snow with rain and it will only be more and more.
Photo Collage from Puerto de Mogan, Gran Canaria! A real little gem in Gran Canaria, we think, if you have a week or two to spend and not want to travel too long away from home. I wished I were there right now. It is perhaps difficult to see details on the collage, but the photos are clickable.


Veckans tema på Trädgårdsbloggar är Rosor

Här är originalfoto och manipulerade foton av den underbara klätterrosen 'Penny Lane'. Jag är litet stolt och glad när jag tänker på att mina foton av 'Penny Lane' har använts i en japansk tidskrift.

Here is the original photo and manipulated photos of the wonderful climbing rose 'Penny Lane'. I am a little proud  some of my photos of 'Penny Lane' has been in a Japanese magazine.


1 kommentar:

  1. Hej Ing-Marie!
    Ja, Penny Lane är en ljuvlig ros, som också finns i min trädgård, och för att vara relativt nyplanterad visade den rätt så många blommor förra sommaren, och den bar nypon, som sitter kvar fortfarande.
    Det måste kännas hedrande att bli publicerad i en japansk tidskrift
    Ha en skön dag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera