söndag 14 mars 2010

Claus Dalby

Den danske trädgårdsmannen, författaren och bokförläggaren Claus Dalby har startat en vidunderligt vacker och intressant blogg och fotona på bloggen är bara så fina. Mit Haveliv är namnet på Claus blogg. Ni måste bara besöka den!

Idag berättar Claus om sin trädgårdsvän, konstnären Anne Just, som dog och begravdes för precis ett år sedan. Claus och Anne gjorde många fina trädgårds-TV-program tillsammans, Haven i Hune. Fotona är Claus och kommer från hans blogg. Här ser ni en tavla som Anne målat och hennes ateljé.



The Danish garden author, writer and publisher, Claus Dalby has started a wonderfully beautiful and interesting blog and the photos on the blog is just  fantastic. Mit Haveliv in English 'My Gardenlife' is the name of it. You must visit his website.
Today,  in his blog ,Claus tells us about his gardenfriend, the artist Anne Just, who died and was buried exactly one year ago. Claus and Anne made fanstic gardening television programs together,  from the Haven in Hune, (The Garden in Hune). The photos come from Claus blog.

Above you see a painting made by Anne Just and  a photo of her studio
.

Och nedan Claus eget otroligt vackra växthus. Jag blir alldeles matt av habegär när jag ser det.
And below Claus own green house.











3 kommentarer:

  1. Jag har också hittat till Dalbys blogg. Håller med dig, den är helt underbart vacker och inspirerande!

    Ha en fin söndagkväll

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Ja visst blir man glad av Claus Dalby och Anne Justs trädgårdar. Jag har också varit inne och kikat på hans blogg - det växthuset - Drivhusdrömmar säger jag bara!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Håller med - den bloggen är jag inne och tittar på ofta. En dag!! vill jag åka dit.

    SvaraRadera