fredag 10 april 2020

Glad Påsk!

Fantastiskt fint väder har vi haft den senaste tiden, en tröst i 
dessa tider i alla fall. Och det växer och gror i trädgården och i markerna.


Någon kallade Sverige för 'Lupinenland', jag är nog mer benägen att kalla vårt land för 'Maskrosland'. Fotona nedan är tagna vid en promenad runt Ätran under gårdagen. Plötsligt såg jag något gult om lyste på håll. Redan massor av 'små solar i gräset' i början av april....  Promenaden slutade vid entrén till Felix Lundgrens plantskola där en snäll person plockade ihop en kasse med olika påskliljor till mig. Försöker hålla mig till de regler som gäller nu i Coronatider för att undvika att bli smittad eller smitta någon annan. Stockholm har döpts om till Tok-holm därför att en del personer där sätter sig över regler som gäller nu i Coronatider. 


                                          
              Narcissus 'Thalia'                                Narcissus 'Actaea'
  

Narcissus 'Mount Hood'


Butlers lammlåda till middag ikväll Långfredag. Tyvärr var vi så hungriga efter en dag i solen och i trädgården att vi kastade oss över den färdiga 'lådan' så jag glömde att ta foton.


Hönsen är utsläppta och påskfjädrarna framtagna.....

6 kommentarer:

  1. Härliga Påskbilder. Ja du vi har sagt Tokholmen i många år trots att min kära syster bott där. På kul liksom. Blev lite sugen på att plantera Dahlior nu när jag läste på hos dig. Vi får se om man får tag på några i dessa tider. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Du som jag gillar tydligen narcisser av alla modeller, din header var helt underbar! Och dina höns ännu gulligare, såna skulle jag helt klart kunna tänka mig!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Hej Ingmarie!
    Härliga vårbilder. Önskar dig en fortsatt fin Påskhelg!
    /Marika

    SvaraRadera
  4. Läckra fåglar... Nu måste jag gå och kolla om lammlådan finns med i kokboken jag har skriven av Butler :)

    Glad Påsk! Carina

    SvaraRadera
  5. Våren är här och påsken rullar på! Ja trots alla förmaningar rullar alla dessa enorma husbilar runt här på Öland...
    Dom verkar ha egna regler tydligen, morr!!!!!
    Nåja, ha en fortsatt skön påsk och sköt om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Hej Ingmarie!
    Påsken är över, jag är lite sen men dina bilder kan jag titta på precis när som helst. Det översta gula collaget är ljuvligt. Vilken vacker gul hibiskus.
    Så maskrosorna har kommit redan hos dig. Jag har ännu inte sett några. Men vi har haft många nätter med minusgrader.
    Lammlådan lät god :)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Anita

    SvaraRadera