söndag 26 januari 2020

Ljuset återvänder


Dagarna blir längre, en timma och 15 minuter längre dag sedan vintersolståndet. Det märks när vi har soliga dagar som vi hade igår. Vädret är ovanligt milt för att vara januari och i min trädgård blommar redan snödroppar och vintergäck. 

Mina clematisar har fått långa gröna skott. Det är inte så bra om Mr Jack Frost slår till med en lång kallperiod.......




Och inomhus blommar det också! Vita tulpaner är favoriterna just nu.




Broderiet 'växer'. 


Veckans böcker var riktigt bra båda två: 'Kodnamn Alice' som kom härom året, har sålts i över 1 miljon exemplar. 'Jägarinnan' kom på svenska nu i januari.


4 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Vårliga bilder med både snödroppar och vintergäck. De syns inte till hos mig ännu. Klematis med långa skott låter inte bra, hoppas det inte blir kallt så de fryser. Tulpanerna piggar upp hos mig med. Du har kommit långt med broderiet, blir fint.
    Ha en skön söndag /Marika

    SvaraRadera
  2. Det känns som stor skillnad nu i ljus tänker jag som oftast går ut runt lunch. Nu hinner jag enkelt få ihop 3 skottkärror med flis från kompostkvarnen utan att det blir mörkt :) Jovisst blommar det och skott skjuter grönt... Vi får se helt enkelt.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade direkt för ditt vackra broderi, vilket praktverk med så många nyanser. Här blommar också vintergäcken, men jag har inte sett några snödroppar. Hasseln däremot, den känner jag i ögonen. Nu längtar jag efter att morgnarna ska bli ljusare också, de är fortfarande lite mörka.
    Tack för boktipsen, de lät intressanta båda två.

    SvaraRadera
  4. According to Stanford Medical, It is really the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years longer and weigh on average 42 pounds less than we do.

    (And by the way, it has NOTHING to do with genetics or some secret exercise and EVERYTHING around "HOW" they eat.)

    BTW, I said "HOW", not "what"...

    Tap on this link to see if this short quiz can help you decipher your real weight loss possibilities

    SvaraRadera