söndag 30 juni 2019

Juni! Vart tog du vägen?



De här namnlösa, asiatiska liljorna ratade jag i höstas och de hamnade på komposten. I våras när jag skulle gräva om komposten hittade jag dem, och de hade börjat växa. En sådan livskraft kunde jag inte motstå och de hamnade i var sin kruka och blommar nu. 

         
     
  Förra sommarens torka och denna vårens/försommarens ringa regnmängder här i kustbandet,  har gjort att mina martagonliljor tyvärr blommar sämre än vanligt.

 

Inte alldeles lätt att artbestämma fåglar. Det här är i alla fall en rödstjärt som besökte vår trädgård i eftermiddags. 


Och veckans fynd från Second Hand. En hel kasse med böcker för tio kronor. 




3 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Det var riktigt vackra liljor och förtjänar en plats i kruka. Har några krolliljor som har börjat blomma, men resten är i knopp.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren Marika! Det har varit så trevligt att läsa om ditt Londonbesök. Ha en fin weekend.

    SvaraRadera
  3. Jag som gillar mer enfärgade liljor tycker de var fina och kul att de fick en chans till tänker jag :) Ibland behöver man bara bli lite extra övertygad.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera