fredag 14 juni 2019

Härliga juni

med soliga dagar, men också en del regn och åskväder.... 
Idag har vi högsommarvärme på Västkusten.
Den röda pionen är hybridpionen 'Old Faithful' och den gula är en 
itoh-pion som heter Bartzella. Jag har två stycken Bartzella och den ena är ny och har ljusare gul färg. 
Jag tycker att pionblomningen går för fort över i år hos mig....


Mina krolliljor verkar ta ett sabbatsår i år. Det blir inte så många som kommer att blomma. Jag tror att jag behöver tunna ut rabatterna något för att släppa in ljus och luft. Orientliljorna och 'trädliljorna' kommer att blomma desto mer.


Veckans blomsterbukett. 

3 kommentarer:

  1. Hej Ingmarie!
    Vackra pioner, och din Iris har en fantastisk färg.
    Wow för en vacker bukett.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Fantastiske farger på peonene. Det er en underbar tid når de blomstrer. Mine er i knopp, så kommer forhåpentligvis snart. Ser ut til å bli stor blomstring i år.
    God helg.
    Jannicke

    SvaraRadera