fredag 11 augusti 2017

Liljor en masse

Bildcollage med några av de av mina liljor som blommar just nu. 
Nr 1 är Casa Blanca, nr 3 Black Beauty. Nr 2 är Entertainer och nr 4 Stargazer. 
Övriga liljor är sådana som jag köpt fördrivna i kruka (Lidl: 'Orientalische') och sedan planterat ut i trädgården. Hade litet bråttom förra hösten då vi var på väg till Mallorca, så jag grävde bara en grop och ner med liljorna. De blommar kanske litet sämre i år än när de köptes, men jag är jätteglad över mina 'krukliljor' som alla tillhör orientgruppen.


Lilium lanciflorum 'Flore Pleno'.


'Black Beauty' har fått besök av Amiralfjärilen, som sedan förflyttade sig till
liljan med namnet 'Oxygen'.


Lilium 'Stargazer'




5 kommentarer:

  1. En sensommerfest med vakre liljer! Og for et fint besøk :)
    God helg

    SvaraRadera
  2. Skön samling och liljebaggarna ser inte ut att varit alltför svåra.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är de vackra jag älskar liljor. Hos mig har de där fulingarna med slem tagit många knoppar så det bli dålig blomning i år. de i kruka har klarat sig bra. Nu hoppas jag på bättre tider nästa år.
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. This is a good idea thank for sharing on the website
    หนังตลก

    SvaraRadera