fredag 22 juni 2018

Glad Midsommar!

Det är inte mycket i min trädgård som blommar till Midsommar i år.  


Men den första asiatiska liljan har slagit ut. Detta är en 'Netto'-lilja, inköpt i kruka förra sommaren och slarvplanterad i pallkrage i höstas. Men den har överlevt och är vackrare i form och färg än vad den var förra året.  


Pioner och martagonliljor är så vackra tillsammans. På bildcollaget ovan ses albiflora och det är Inger-Lise i den lilla vasen. Pionen heter Sarah Bernhardt och den fick jag slakta i veckan då den brett ut sig alldeles för mycket. Därav den vackra buketten.  


Köpte tidningen Hus& Hem i veckan och där fanns foton på Anna Stenbergs vackra parhus i Bendinat på Mallorca.


Traditionell midsommarmat, sill, lax och färskpotatis. Och jordgubbar till efterrätt.
Ledsamt nog är jordgubbarna inte så goda i år, värmen och torkan har inte varit bra för dem.


Midsommarvädret verkar också bli det traditionella: Regn, kyla och blåst. Men som synes
har jag laddat upp med lektyr så det går ingen nöd på mig. PS! I natt hade vi ett praktfullt och litet skrämmande åskväder och fick 15 mm regn.

Floral Friday Fotos
Mosaic Monday

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du lämnade en hälsning hos mig så jag hittade hit! Många underbara foton inne på din blogg!
    Mvh Anna i Skåne

    SvaraRadera
  2. Hej Ingmarie!
    En alldeles underbar bukett med pioner och liljor. Nu har det fina vädret återvänt.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera