lördag 29 oktober 2016

Ett bildspel från Mallorca

kommer här nedan 


Även på Mallorca växer det mycket hibscus, planterade naturligtvis.



Några av mina Mallorcafoton från oktober 2016.


Presenterna har duggat tätt över mig den sista tiden. Här några nya böcker som jag fått. Författaren Elena Ferrante har skrivit under pseudonym men nu det har avslöjats att hon kan vara en översättare vid namn Anita Raja......


 Nytt från Svenska Fyrsällskapet. Jubileumsboken är bara så fin. Den är en gåva till oss medlemmar då sällskapet fyller 20 år. På omslaget ses Svenska Högarna. Med på bilden är också min egen Svenska Högarna som jag fick i julklapp för en del år sedan. 


Mina favoritfyrar är annars Vinga Fyr 



och Glommens Fyr. 


Veckans blommor, gröna nejlikor, i en jättefin vas från Lyngby, också den en present. 

Floral Friday Fotos
Saturday Show Off

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra Mallorca! Hibiscus har jeg sett som klippede hekker på Gran Canaria. De er litt finere enn thuja ;)
    Du har fått mye fint. Har du feiret fødselsdag? :)

    SvaraRadera
  2. I like reading about Mallorca, seeing the private captures. I enjoyed your Posts.

    SvaraRadera
  3. Jaha minsann det är till att ha fyllt år Grattis i efterskott då. Det finns mycket fint i världen som är så roligt att få se genom andras ögon Tack för det.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Fina semesterbilder, skönt att komma iväg till värmen. Vackra fyrar, det står en och annan hemma hos mig med.
    Ha en fin söndag/Marika

    SvaraRadera