torsdag 30 augusti 2012

Blooming Friday

Pilgrim med bloggen 'Bland rosor och bladlöss'
tar över Blommig Fredag/Blooming Friday med premiär denna fredag. Veckans 
tema är 'Sommarens primadonna'! På delad första plats hos mig hamnar två iris Iris germanica,
 'Cherished' and 'Queens Circle'.

Restart for Blooming Friday!




Vill Du ser fler primadonnor? Klicka på länken!
Blooming Friday Och naturligtvis är det roligt om Du har tid och lust att vara med!
Linked to
Weekend Flowers
Floral Friday Fotos

39 kommentarer:

  1. Wow, vilka snyggingar! Det är verkligen primadonnor att tala om.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pilgrun! Kul att Du kört igång 'Blooming Friday'.

      Radera
  2. Ooh! Vilka skönheter! Älskar verkligen iris. Båda sorterna var nya för mig. *Lägger på minnet*
    Ha en finfin helg!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Ja, absolut!!! Dessa är verkligen i primadonneklass!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Den rosa Irisen det kallar jag en Prima Donna.Fiiin.MVH

    SvaraRadera
  5. Hi thanks for visiting my site and for kind comments. Your iris blooms are beautifully colored. I've seen only the blue and yellow here in our tropical setting.

    SvaraRadera
  6. Very beautiful flowers, lovely pictures ..
    Greetings, Karin

    SvaraRadera
  7. Flotte billeder du viser af nogle smukke blomster.
    Ønsker dig en god week-end:)
    Hanne Bente

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, den där rosa irisen är ju helt outstanding...sååå snygg!

    SvaraRadera
  9. wunderschön Deine Iris
    ein schönes Wochenende wünscht das katerchen

    http://katerchen.designblog.de

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra donnor! :o)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Vackra är båda, dina primadonnor! Jag håller på och skaffar mig lite fler för jag tycker de är så vackra även efter blomningen är ju bladen fina raka uppstickare bland lite buskigare växter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har så rätt Leena. Irisbladen är lika fräscha nu i slutet av augusti som de var i maj-juni! Ha en bra weekend.

      Radera
  12. Vilka vackra Irisar! Jag visste inte att de fanns i rosa. Den måste jag leta efter!
    Ha en fin helg, Carina

    SvaraRadera
  13. Beautiful pictures of beautiful iris flowers.
    Very lovely indeed!
    Gisela

    SvaraRadera
  14. The same flowers actually surprised that beetles visit. Love, Louise-Lotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yaa, we had som beetles and bugs visiting this year but not so many butterflies. Greetings

      Radera
  15. Hei! Tak for hyggelig kommentar i bloggen min. Så flotte iriser du har. Jeg samler også på iris. Det er fine planter synes jeg. Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  16. Åh så vackra!! Riktiga primadonnor:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Jeg kom bare lige forbi.
    Smukke billedeer af de skønne blomster.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvaraRadera
  18. WOW vilka donnor! Blir mer och med förtjust i Irisar.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  19. Verkligen tjusiga Primadonnor.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  20. De är verkligen primadonnelika, bägge två.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  21. Åhhh, där kom de... irisarna! Jag hade en tanke att välja dem men gjorde ett annat val. Underbara !

    SvaraRadera
  22. Ljuvliga Irirs! sådan där som man bara vill ha...... :) Önskar så att jag hade plats för fler perenner, för när man tittar runt hos bloggare när det är blommig fredag, blir man alldeles sjuk av habegär :)

    Fina bilder från Sofiero, tänk att jag missade det totalt! hade varit perfekt med en utflykt dit, skall ha bättre koll på det nästa år.
    Ha en skön helg, kram :)

    SvaraRadera
  23. Oh, vilka makalöst fina primadonnor du visar, Ingmarie! Gillar både 'Cherished' och 'Queens Circle', men 'Cherished' blev jag så förtjust i att jag nog måste försöka få tag på henne! Hoppas att din helg blir fin! :) Mia

    SvaraRadera
  24. Ja men det är ju såååå en iris ska se ut! Vilken inspiration dina donnor ger, jag måste nog göra några inköp för att förbättra min trädgård till nästa år. :)

    Ha en fantastisk helg!

    SvaraRadera
  25. vilka vackra primadonnor! Har ingen iris, men det kanske är dags...den rosa var ju bara för ljuvlig!

    SvaraRadera
  26. Wow! Your flowers are truly beautiful. Your photography is amazing.

    SvaraRadera
  27. Hej
    Jeg er kommet til din blog! Sikken mange flotte fotos du har her :)Jeg vil kigge mere senere på dine sider
    Ha en god weekend.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan! Tack för besöket. Har just varit inne hos dig och tittat på dina iris, liljor och dagliljor. Du har så fina foton på din blogg. Hoppas att ni får regn snart. Ha det bra!

      Radera
  28. Beautiful captures of the irises.

    SvaraRadera
  29. Tack alla för era snälla kommentarer. Ja irisarna är verkligen helt underbara.
    Thank you all for your kind comments. Yes, iris germanica is really an outstanding flower.

    SvaraRadera
  30. Sååå vackra Irisar du visar.
    Helt klart är det rikitga Primadonnor.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera