onsdag 9 juni 2010

Macro Lovers 26


Rhododendron 'Polarnacht' blommar nu.  Färgen är väldigt svårfångad. Djupt vinröd eller purpur är min andra favoritfärg det gäller blommor. På nästa foto syns min lilla, söta  clematis 'I AM RED ROBIN', ja namnet skrivs faktiskt så.
Rhododendron 'Polarnacht' blooms now. The color is very hard to get alright in photos. My other favorite colour is purple or aubergine, the darker the better, see my header. And my little, sweet clematis 'I AM RED ROBIN' has just opened its flowers! Yes, this is the way you should write the name.



18 kommentarer:

  1. Underbara bilder, inte minst aklejorna du visar - kul att vi är många i den fancluben!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Tack för dina rader vad glad jag blir över dom. Ja det är en tanke jag har när jag fotograferar att det ska vara spännande och lekfullt när man tar en bild det behöver inte bara vara en bild rakt på utan man hittar små roliga saker som man ser och har runtomkring sig vart man än är. Jag vet inte är det bild seende som man brukar säga om vissa bilder? ;) Fina bilder du bjuder på vacker blomma :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag suttit och tittat runt på din blogg och njuuuutit av alla dina växt/naturbilder...å nyckelpigor, å fyrar...

    Vissa bilder är enormt bra, så vackra, så vackra.

    Tack!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder :)
    Filter som jag använder hittar du på tvspelsweb.se, om det var det du menade :)

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för ditt tävlingsbidrag :-)

    Gillar bilden på fjärilarna, undrar om de är osams!

    Susanne

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!
    Min favorit blir fjärilarna!
    Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  7. Helt fantastiska bilder! Du är så duktig!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Vacker färg på vackra blommor. Ja fotona är också härliga förstås!

    SvaraRadera
  9. Ja, nu är det rhododendrontid. Fint fångad fjäril också/Lis

    SvaraRadera
  10. Tack för alla underbara bilder du visar! Jag måste nog gå en kurs i fotografering och kanske skaffa mig en systemkamera.
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  11. Oj du har lyckats att fånga två en kärleksfull akt.Vilken skön ögonblicksbild....
    När
    jag fotade mina fjärilar var det på vippen att jag också hade fått till det men innan jag fick bytt objektiv var de klara hahaha!!!!
    Underbara bilder allihop Kramizzzzz// Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för kommentaren hos mig. Riktigt snygga bilder hos dig, föll ocksa totalt för fjärilarna...

    SvaraRadera
  13. fantastic images, well done.thanks for visiting my page.

    SvaraRadera
  14. Fantastiska bilder - som vanligt:)
    Ha en härligt trädårdsgo' lördag,
    Charlotta

    SvaraRadera
  15. Vilka fina makrobilder! Din clematis är väldigt vacker, det är en ny sort för mig.
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  16. Fina fjärilar, såna är svåra att få bra bilder på :)

    SvaraRadera