fredag 5 februari 2016

Årets Nyhet

Årets nyhet är temat på Blooming Friday denna veckan. 
De senaste årens nyhet i min trädgård har varit martagonliljorna.  Här är några av dem. 


En purfärsk bok kan jag också bjuda på : Beardless Irises, en mycket vacker bok med utsökta foton av Kevin C. Vaughn


För övrigt tycker jag att det är skönt att inte ha så många önskemål, att inte bry sig om vare sig trädgårdstrender, inredningstrender eller modetrender.

Veckans bukett består av nejlikor. 


Men om jag skall vara riktigt ärlig har jag en lång önskelista med växter och vem vet,  några av dem blir kanske inköpta för höstplantering.


Och min pionkudde är färdigsydd och monterad. Så det känns riktigt tomt att inte ha något handarbete just nu. 

12 kommentarer:

  1. Hei
    Her var det virkelig mange nydelige nyheter. Ønsker deg en fin helg.

    Vivi

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man planera för nyheter men nog är det bäst att ta dagen som den är och sommaren med. Vacker kudde du sytt.
    Ha det gott i helgen
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så vakker pionputen din er, og så mange flotte martagonliljer du har! De er mine favoritter :)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Många fina liljor, hoppas mina som inte blommade förra året, visar sig.
    Din kudde blev riktigt fin. Vackert med pioner, jag har nya att se fram emot, och så Sarah förstås.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Många fina nyheter. Fatet med liljor var riktigt effektfullt och kudden är jättefin. Vilket jobb!
    Trevlig helg / Birgitta

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka vackra liljor!
    Härliga nyheter, mycket som väntar.
    (O så fick jag lust att brodera, något jag inte gjort på mååååånga år =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Härliga Martagon liljor och så vackert det blev med blommorna på fatet!
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  8. Djupt imponerad av din kudde! Galet vacker är den :)

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Å, martagonlijer er blitt en stor dille hos meg også! Fler og fler sorter har det blitt. Herlige er de :)

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiskt fina martagonliljor du har.
    Jag gillar dom också , så jag får försöka hitta fler sorter jag har bara tre olika.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Oj vilka fina "krollisar" du har!Så fina kuddar du gjort
    Jag önskar dig en helt underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. Great post, Ingmarie.
    Many thanks for participating in the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera