torsdag 9 februari 2017

Februari är den grymmaste

 skrev Joakim Thåström en gång. Februari kallas också Vabruari då nästan alla, både barn och vuxna blir sjuka denna månaden. Själv har jag litet örsprång, men det beror på att jag haft huvudet under vattnet.
Och så har håret blivit en aning grönaktigt av kloren..... Grått hår gillar jag, men grönt? Nej! Det blir till att ringa frissan snart.
Och litet, litet snö har vi fått och världen har blivit litet, litet ljusare.

Veckans blommor! De första franska tulpanerna och den sista amayllisen är vackra tillsammans.
Har haft blommande amaryllis i nästan tre månader. Fantastiskt. 


Nytt broderi från Ehrman på gång. Upphovskvinnan är Elian McGready. Jag är ju intresserad av insekter, framförallt av fjärilar och trollsländor. Nässelfjärilen på broderiet är mycket naturtrogen och det är så fint.  19 olika färger och ganska så pointillistiskt. Det är ett second hand broderi så det finns inga utförliga  anvisningar med. 


Har ju inte världens bästa syn precis så jag har litet svårt att urskilja de exakta färgerna på trycket på kanvasen. Får se om jag klarar av denna utmaning. Om jag klarar den så finns det ett broderi med påfågelsögat på också..... 


Har ganska gott om nässelfjärilar i min trädgård, så därför är det extra kul med detta broderi. 


Pressutskick från IKEA ang Stockholm 2017. Stockholmsserien kom första gången 1984. Den blå färgen på soffan är fin tycker jag.  


Veckans bokhög. Har fortfarande inte lämnat tillbaka 'Lives of the Great Gardeners'..... 
Ser att jag har 20 kronor i böter på biblioteket, så det blir att traska dit i morgon. Och biblioteket ligger nästan granne med bolaget, så t ex en flaska sherry eller portvin är säkert bra mot örsprång.


Veckans tema hos är Blooming Friday är:  I år skall jag.....

Vad skall jag göra i år? Renovera litet inomhus blir svaret. Har börjat med den 'lilla hallen', som inte är så liten. Tog inte några 'före' bilder, för hallen såg verkligen trist ut! Vi hade en vattenläcka för några år sedan. Och i bloggvärlden skall ju allt som visas vara glammigt och glassigt eller hur?
Ha en bra vecka och besök gärna 



4 kommentarer:

  1. Jeg så på dine flotte broderier på fb, og måtte google han som hadde laget de peonputene du hadde sydd. Så utrolig flotte de var! Jeg broderte veldig mye før på sånne strameibilder sånn som den med sommerfuglen. Gleder meg til å se den du broderer nå ferdig,

    God helg!

    SvaraRadera
  2. Oh so you are into cross-stitching. I got smitten to that a few years back and sometimes i get absent the next day when i need to finish something. Then i got so crazy with it that my left thumb had operation because i cannot straighten it anymore. Doctor calls it RSI for repetitive stress injury. I know constant position of the thumb and forefinger for days and weeks induced that. Now i cannot get back to it.

    SvaraRadera
  3. Haha. inte tror jag det inte, alla har vi våra bestyr och önskningar, jag platsar då inte i den glassiga delen av bloggvärlden. Så fin fjärilstavla du får när den är färdig.Den är så fin och jag har åxå många hos mig. Längtar lite till det är dags för dom. Hoppas de blir fler i år.
    Ha nu en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Kan du ha kommit åt någon knapp eller inställning, så man inte kan kommentera hos dig.
    Hittar ingen länk till kommentarer på dina senaste inlägg.
    Hade samma problem som du förut att hela blogglistan försvann, men den kom tillbaka.
    Det finns en blogger hjälpsida där man kan läsa om aktuella problem.
    Hade mycket problem förra hösten och då brukade jag gå in här och söka efter svar.
    https://productforums.google.com/forum/#!forum/blogger
    Lycka till och ha en Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera