fredag 22 januari 2016

Vinterdagar





Vinterbilder från idag när jag väl påpälsad var ute och letade efter sidensvansar som DH hade sett tidigare. Tyvärr hittade jag inga fåglar. Här har vi haft rätt så kyliga dagar nu och i morse var det -15C. Så jag håller mig hemma och broderar och läser och litet annat också. Veckans bokhög från biblioteket. 


Växtkatalogerna har börjat att ramla in och föder sommardrömmar. 
 Veckans tema på Blooming Friday är just Sommardrömmar. 

 

Fick spännande läsning med posten idag. Det är Aftonbladets @myhome som nu ges ut i form av ett magasin med samma namn: My Home. 200 sidor med vackra hem, fin design, artiklar, shoppingtips mm. Nu har jag läsning för hela helgen!!



Skådespelaren Alan Rickman, känd från bl a Harry Potterfilmerna dog i 
förra veckan. Här ses han tillsammans med Kate Winslet i 'Förnuft och Känsla' från 1995.  


David Bowie har också lämnat oss den 10 januari. Han var en megastjärna och en vecka efter sin död hedrades han med en egen stjärnbild på himmelen i närheten av planeten Mars. Här sjunger han 'Heroes'  


11 kommentarer:

  1. Yes indeed, I will remember Alan Rickman and David Bowie and never forget....

    ...wonderful winter scenes! Wish you a very good weekend!

    SvaraRadera
  2. Fina vinterbilder.
    Och nog drömmer man sig bort när frökatalogerna kommer.
    Men detta år blir det endast Törnrosaskjortel.som jag skall så.
    Resten köper jag i plant.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra vinterbilder, synd att du inte fick se sidensvansarna. Så här års är det skönt att ha lite härlig läsning till hands. Och växtkataloger är aldrig fel. Inte fel alls. Och så kom du med en nyhet för mig, jag har helt missat att Alan Rickman gått ur tiden. Jag minns honom mest från en film jag ser varje jul, Love Actually.

    Önskar dig en trevlig helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  4. Det är otroligt vackert med vinter på bild men sen räcker det. Nu vill jag ha värme och sol
    Ha en bra söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det räcker nu Meta. Jag håller med dig. Längtar efter våren.

      Radera
  5. Tack för länken till Bowies Heroes! Jag blev sorgsen då han ´var min tonårsidoL! Märkligt att han är borta... :(
    Men vilken otroligt fin iris.... Got to have!

    SvaraRadera
  6. Så vakre vinterbilder du har tatt! Ja, det er flere som har gått ut av tiden i det siste. Trist, men sånn er liver dessverre...

    Vi får håpe at mildværet er på vei. Her skal det slå om i morgen.

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  7. Fabulous winter scenes!

    Donna@GardensEyeView
    and LivingFromHappiness

    SvaraRadera
  8. Breathtaking snow views! Great photos!

    SvaraRadera
  9. So lovely to see the snow, Ingmarie. We have a hot and humid day today in Melbourne.
    Thank you for participating in the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera
  10. Vackra vinterbilder. Synd att det fina vintervädret försvann så fort.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera