torsdag 8 april 2010

Tranor

Igår besökte jag Hornborgasjön för tredje året i rad för att titta på tranorna. Nästan sex timmars bilresa sammanlagt men det är det värt.  Gråväder och snålblåst först, men solen tittade också fram.
                                           



Yesterday I visited Hornborgasjön (Lake Hornborga) for the third year in a row to watch the cranes. Nearly a six-hour drive together but it is worth it!!! There are many other birds to see too. On their way from their winter quarters in Spain  about12,000 cranes rest at Lake Hornborga. They usually stay for a week or two to eat, dance and rest.

5 kommentarer:

  1. Något år måste jag ner och titta på skådespelet. Har sagt det i ganska många år nu...350 km dit. Jag skulle kunna stå och se fåglarna i timtal. De är så vackra.

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för titten! Vilken fin blogg du har med många vackra bilder. Gillar din header med alla de rosa blommorna!
    Ha det så bra.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så spännande. Det har jag faktiskt aldrig gjort.
    De enda tranor jag ser, är de som ibland landar på åkrarna utanför.

    Kikar in för att tacka för ditt besök hos mig.
    Nu ska jag titta vidare hos dig. Du verkar ha många vackra bilder :)

    Kram Mari

    SvaraRadera
  4. I like those long legs :)

    SvaraRadera
  5. Fin bild på tranorna!Visserligen har jag inte varit där ännu och tittat, men då får jag "skryta" med att sädesärlan har landat hos oss!/Anja

    SvaraRadera